۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

فراخوان برای شرکت در اولین مجمع عمومی صندوق کمک و همیاری کارگران در ایران

در جمهوری اسلامی، کارگران نه فقط از حق اعتصاب و تشکل و ابتدائی‌ترین حقوق دمکراتیک خود محروم‌اند، بلکه هر اقدام کارگر و هر ابتکار کارگری در این زمینه، به شدت مورد سرکوب قرار می‌گیرد. کارگران ایران، در زمان اعتصاب نیز از هر گونه پشتوانه مالی محروم‌اند و قادر به تأمین نیازهای حیاتی خود و اعضای خانواده خود نیستند. هیچ کس و هیچ نهادی نیز در برابر کارگر اخراجی، کارگر زندانی و خانواده‌ وی پاسخ‌گو نیست. دولت جمهوری اسلامی، در این گونه موارد نیز نه فقط هزینه زندگی خانواده کارگر زندانی را تأمین نمی‌کند، بلکه در برابر تلاش و ابتکار عمل کارگران بدین منظور، مانع‌تراشی نیز می‌کند و به تهدید و ارعاب و زندان علیه کارگران نیز متوسل می‌شود. در یک کلام، اعتصاب و کارگر اعتصابی هیچ تکیه‌گاهی برای ایستادن درازمدت در برابر کارفرما ندارد. این است آن شرایط واقعی که کارگران ایران در آن قرار گرفته‌اند و ابتکار عمل فعالان برای جمع‌آوری کمک مالی از کارگران، برخاسته از شرایط واقعی مبارزه کارگران و مبتنی بر نیازهای واقعی جنبش کارگری‌ست.
کارگران ایران به یک پشتوانه مالی قوی مورد اعتماد نیاز دارند و این وظیفه‌ی تمام فعالان کارگری و طرفداران طبقه کارگر است که هم‌پای تلاش‌هایی که در داخل کشور بدین منظور صورت می‌گیرد، در خارج کشور نیز، در این راه تلاش کنند. ایجاد صندوق‌های کمک و همیاری یکی از نیازهای حیاتی و مبرم جنبش کارگری است. یک صندوق‌ نیرومند و فراگیر که به این یا آن کارخانه و این یا آن بخش تولیدی و خدماتی محدود و خلاصه نشود و قادر باشد تمام کارگران و بخش‌های کارگری را زیر پوشش خود قرار دهد.
لذا، ما، جمعی از فعالین کارگری در کپنهاگ در جهت بنیانگذاری صندوق کمک و همیاری کارگری در دانمارک هم‌پای تلاش‌هایی که در داخل کشور و در خارج کشور بدین منظور صورت می‌گیرد، در دانمارک  نیز، در این راه اقدام می‌کنیم.
و با این روحیه است که ما مقررات مقدماتی را برای تاسیس صندوق کمک و همیاری کارگری در مجمع عمومی را با تشکیل جلسه‌ای در کپنهاک  شنبه ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵ مورد نظر قرار داده‌ایم، مجمع عمومی مرکب از فعالین کارگری و طرفداران طبقه کارگر درباره قواعد نهایی و قطعی صندوق تصمیم بگیرد، ابزارهای لازم برای توفیق در این راه را بررسی کند و هیئت مسئولین را انتخاب بکند.
هدف از تاسیس این صندوق جمع‌آوری کمک مالی به جنبش کارگری ایران و فراهم‌آوردن ابزارهای لازم برای برقراری ارتباط بین صندوق‌های کارگری است که در کشورهای مختلف وجود دارند و هدفی واحد را دنبال می‌کنند. نام صندوق این خواهد بود: "صندوق کمک و همیاری به کارگران ایران- دانمارک"
محل درآمد ۱- پرداخت حق عضویت، ۲-تهیه کمک مالی در خارج از صندوق،- کمک‌های ثابت و موردی طرفداران طبقه کارگر،- تهیه کمک مالی با ترتیب دادن برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و برگزاری شب‌های همبستگی در حمایت از کارگران و جنبش کارگری ایران، ۳-جلب کمک‌های مالی بین‌المللی
زمان: شنبه ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵ ساعت ۱۴ تا ۱۷
مکان: Blågårds Plads 3, 2200 København N
تلفن‌های تماس:
منوچهر مانی ۴۰۲۷۴۰۲۲، تیکا کلاکی ۶۱۶۹۶۳۴۳، پوران اسدی ۲۸۹۶۶۱۱۶
پست الکترونیکی برای تماس: sandogh.dk@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر